De artiklar som levereras av https://www.smyckeskrinstockholm.se är nya och garanteras mot alla fel. De är identiska med dem som finns i den traditionella handeln och kommer från alla de förlag och leverantörer som anges.
Vår policy gäller i 14 dagar. Om det har gått 14 dagar från det att din beställning levererades kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte.
För att vara berättigad till en retur måste varan vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den måste också vara i originalförpackningen.
Defekta föremål:
Kunden måste returnera nya eller oanvända varor i sin helhet och i sin originalförpackning, intakta, tillsammans med eventuella tillbehör, bruksanvisningar och dokumentation (i sin ursprungliga cellofanförpackning och med tillhörande faktura). I en sådan situation måste köparen skicka ett bevis på felet/felet till
ko******@cx*********.com
(beskrivning och bifogade foton/videor).
För att göra en retur måste du också visa upp ett kvitto eller ett inköpsbevis för oss.
Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren, vi berättar vad du ska göra när ditt ärende har godkänts enligt våra villkor. Det finns vissa situationer där endast en partiell återbetalning kommer att ges: (om tillämpligt)
* Alla artiklar som inte är i originalskick, som är skadade eller där vissa delar saknas av skäl som inte beror på ett fel från vår sida.
* Alla varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans.
Återbetalningar (om det finns några)
När vi har tagit emot och inspekterat den returnerade varan skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att bekräfta att vi har tagit emot den. Vi kommer också att informera dig om vårt beslut om att godkänna eller avslå ditt anspråk.
Om din begäran godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kreditering kommer automatiskt att göras på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, i genomsnitt inom 5-10 dagar.
Sena eller uteblivna återbetalningar (om tillämpligt)
Om du ännu inte har fått din återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, eftersom det kan dröja innan återbetalningen bokförs officiellt.
Kontakta sedan din bank. Det krävs ofta en handläggningstid innan återbetalningen bokförs.
Om du fortfarande inte har fått din återbetalning efter att ha genomfört alla dessa steg, vänligen kontakta oss på
ko******@cx*********.com
.
Försäljningsvaror (om tillämpligt)
Endast varor till ordinarie pris kan återbetalas. Tyvärr kan rabatterade artiklar och/eller kampanjartiklar inte återbetalas.
Utbyten (om tillämpligt)
Vi ersätter endast en vara om den är felaktig eller skadad. Om du vill byta ut den mot samma produkt kan du skicka oss ett e-postmeddelande till
ko******@cx*********.com
.
Försändelse
Du är ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnaderna återbetalas inte.
Beroende på var du bor kan det ta olika lång tid innan du får din utbytta produkt.
Om du skickar en vara som är värd mer än 829 kr bör du överväga att använda en frakttjänst där du kan spåra försändelsen eller köpa en fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att få varan som du returnerar.
Rätt till ångerrätt
Om kunden utövar sin ångerrätt är Smyckeskrin Stockholm skyldig att kostnadsfritt återbetala de belopp som kunden har betalat, med undantag för returkostnaden. Återbetalningen ska ske inom högst 14 dagar från mottagandet av det returnerade paketet/paketen. Om denna period löper ut på en lördag, söndag eller helgdag förlängs den till nästa arbetsdag.
Ångerrätten gäller dock inte för följande köp
- Produkter som du har öppnat och som du inte kan returnera av hygieniska skäl eller hälsoskydd.
- Produkter som inte kan separeras från andra produkter.
- Produkter som har öppnats och inte är i ursprungligt skick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på ett fel från vår sida.